Αθήνα, 23 Οκτωβρίου, 2020

Slow Journalism: Τι είναι η αργή δημοσιογραφία; – Από τη Σόνια Χαϊμαντά

Slow Journalism: Τι είναι η αργή δημοσιογραφία;
Slow Journalism – αργή δημοσιογραφία

Το κίνημα της «αργής δημοσιογραφίας» που τυγχάνει της στήριξης της διαφημιστικής αγοράς στο εξωτερικό, όπως φαίνεται, έρχεται σταδιακά και στην Ελλάδα.

Ψήφο εμπιστοσύνης στο κίνημα slow journalism, δηλαδή στη νέα μόδα της «αργής δημοσιογραφίας», αρχίζει να δίνει η διαφημιστική αγορά, έχοντας αντιληφθεί πόσο βλάπτει το brand safety η γενικευμένη νοοτροπία του ενημερωτικού διαδικτύου µε τακτικές click bate (προσέλκυση επισκεπτών µε εντυπωσιακό τίτλο), copy paste (αντιγραφή), cross linking (παραπομπή σε sites του ίδιου ομίλου για διαμοιρασμό των κλικ) και fake news (ψεύτικες ειδήσεις) κ.ά.

Όλο και περισσότεροι διαφημιζόμενοι στην Ευρώπη και φυσικά στις ΗΠΑ επενδύουν στην αργή δημοσιογραφία, που αποτελεί νέο trend, τη νέα τάση στην ψηφιακή ενημέρωση.

Αν και εφόσον φυσικά οι «κλειδωμένοι» εκδότες υποδέχονται διαφήμιση. Γιατί αρκετοί θιασώτες της αργής δημοσιογραφίας περιορίζονται στη συνδρομή των µελών/φίλων τους και αρνούνται οποιαδήποτε σχέση µε τη διαφήμιση.

Πρόκειται στην ουσία για την επιστροφή στην παλιά «καλή δημοσιογραφία» των παραδοσιακών ΜΜΕ, στη χρήση του ρεπορτάζ, της ανάλυσης και των μεγάλων συνεντεύξεων, φακέλων και αφιερωμάτων.

Προηγήθηκε μια μακρά περίοδος κατά την οποία τα sites επένδυσαν µάλλον στη ροή των ειδήσεων και στο κυνήγι της επισκεψιμότητας και της ταχύτητας (ποιος θα δημοσιεύσει πρώτος μια είδηση), σε βάρος της ανάλυσης, του πρωτογενούς θέματος, του αποκλειστικού και της αφιερωματικής δημοσιογραφίας.

Η αργή δημοσιογραφία, που έρχεται σαν τάση και στην Ελλάδα, ταιριάζει πολύ µε το νέο business model των συνδρομητικών sites και της επί πληρωμή ανάγνωσης θεμάτων/θέασης video κλπ., τα λεγόμενα (paywalls), δηλαδή τους τοίχους (ιστο-διόδια) που ορθώνουν τα sites και που «καταρρίπτονται» ή ανοίγουν µόνο µε κωδικούς που εξασφαλίζει ο επισκέπτης µε την καταβολή μηνιαίου ή ad hoc ποσού µε πλαστική κάρτα (προπληρωμένη, debit ή πιστωτική).

Κοινά σημεία µε την παραδοσιακή δημοσιογραφία

Η αργή δημοσιογραφία έρχεται ως απάντηση στην έκπτωση της ποιότητας της δημοσιογραφίας από τον κυρίαρχο ηλεκτρονικό Τύπο τα τελευταία χρόνια.

Το νέο «αργό» κίνημα, η αργή δημοσιογραφία, μοιράζεται τις ίδιες αξίες µε την παραδοσιακή δημοσιογραφία, σε μια προσπάθεια να παραγάγει ένα καλό, καθαρό και επαγγελματικό προϊόν.

Θεραπεύει μια σειρά από «παιδικές ασθένειες» της ενημερωτικής δημοσιογραφίας και παρέχει αντίδοτα σε μια επικρατούσα πρακτική που αναμασά δελτία τύπου, fake news και ρηχή ρητορεία.

Ήδη από το 2011, ο καθηγητής Πίτερ Λάουφερ συνέταξε ένα μανιφέστο για τον καταναλωτή κρίσιμων ειδήσεων, το οποίο δημοσιεύθηκε από το κρατικό πανεπιστήμιο του Όρεγκον Πρες.

Τον Αύγουστο του 2018, η Τζένιφερ Ραούτς, εκπαιδευτικός και ερευνήτρια στα εναλλακτικά ΜΜΕ, ασχολήθηκε µε τον ακτιβισμό των ΜΜΕ και τη λαϊκή κουλτούρα, ενώ στο βιβλίο της για τα «αργά πολυμέσα» επεσήμανε ότι η «αργή δημοσιογραφία ικανοποιεί περισσότερο το δημόσιο συμφέρον, είναι πιο βιώσιμη και έξυπνη για τα media».

Η τάση το 2020

Το 2020 πυκνώνουν τα μηνύματα που θέλουν το σοβαρό κοινό να µην προτίθεται πλέον να παίξει στο παιχνίδι του εντυπωσιασμού µε ειδήσεις που «υπερβάλλουν» ή αλλοιώνουν το νόημά τους και τα γεγονότα, αλλά να στρέφεται στα τεκμηριωμένα, ύστερα από χρονοβόρα επίπονη έρευνα, θέματα.

Η μάχη δεν είναι εύκολη. Το κυνηγητό των likes, των unique browsers, του bounce rating (χρόνος παραμονής και εγκατάλειψης site), των views του «στιγμιαίου» εντυπωσιασμού και οποιασδήποτε άλλης εφήμερης «επιτυχίας», όπως και η αποθέωση των υπερβολών της χρήσης των social media, συνιστά προϊόν μιας πορείας που προέκυψε από την εξέλιξη της τεχνολογίας και δεν σχεδιάστηκε από εχθρούς της πραγματικής ερευνητικής δημοσιογραφίας. Αυτά συνιστούν θεωρίες συνωμοσίας.

Η απαρχή της αργής δημοσιογραφίας

Ο όρος «αργή δημοσιογραφία» έχει µάλλον προέλευση και έμπνευση από τον όρο «αργή εστίαση» (slow food ή µάλλον slow food movement), ένα κίνημα που ξεκίνησε από Ιταλούς εστιάτορες και μάγειρες, σε αντίδραση στο fast food.

Πριν από 2,5 περίπου χρόνια, στις 10 Οκτωβρίου του 2017, ο Αμερικανός δημοσιογράφος Ρόναν Φάροου δημοσίευσε στο περιοδικό New Yorker ένα μακροσκελές ερευνητικό ρεπορτάζ µε τίτλο: «Από τα επιθετικά σχόλια στις σεξουαλικές επιθέσεις».

Το αναλυτικό άρθρο του, έκτασης 8.000 λέξεων, εξιστορούσε λεπτομερώς τις αφηγήσεις 13 γυναικών που έπεσαν θύματα της ανάρμοστης συμπεριφοράς του μεγιστάνα του Χόλιγουντ, Χάρβεϊ Ουάινσταϊν, από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 μέχρι και σήμερα.

Το κείμενο έκανε πάταγο, πυροδοτώντας το κίνημα του MeToo και ανήγαγε το ζήτημα των σεξουαλικών επιθέσεων σε ένα από τα κορυφαία δημοσιογραφικά θέματα της δεκαετίας.

Πρακτικά, η συντριπτική πλειονότητα των επισκεπτών του διαδικτύου είναι πλέον γνώστες του ρεπορτάζ του Ρόναν Φάροου, ελάχιστοι ωστόσο γνωρίζουν πως για τη δημοσίευσή του ο δημοσιογράφος εργάστηκε πυρετωδώς και εξ ολοκλήρου µε αυτό το θέμα επί 10 ολόκληρους μήνες.

«Λόγω της φύσης του θέματος, δεν µε ενδιέφερε καθόλου να κυκλοφορήσει γρήγορα η ιστορία», εξήγησε ο Ρόναν Φάροου, κατά τη διάρκεια της περυσινής ομιλίας του στο ετήσιο συνέδριο του αμερικανικού περιοδικού. «Με ενδιέφερε να κυκλοφορήσει σωστά».

Η ανέλπιστη επιτυχία της χρονοβόρου έρευνας του Φάροου είναι μόλις ένα κομμάτι μιας ευρύτερης τάσης που αποκτά ολοένα και περισσότερη σημασία στο παγκόσμιο ενημερωτικό οικοσύστημα. Πρόκειται για τη σταδιακή άνοδο της «αργής δημοσιογραφίας», μιας προσέγγισης που στρέφεται μακριά από το γρήγορο περιεχόμενο και τις επιφανειακές αναλύσεις και αντ’ αυτών επικεντρώνεται στις εις βάθος έρευνες για την αναζήτηση της αλήθειας.

Ολοένα και περισσότερες σύγχρονες ιστορίες µε αντίκτυπο οφείλονται στη δημοσιογραφική ευχέρεια για ολοκληρωμένες και μακροχρόνιες έρευνες, παρά τις οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ΜΜΕ του 21ου αιώνα.

Η βιωσιμότητα σε συνάρτηση µε τα paywalls

Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι ενώ τα hard news (αποκλειστικές, αργές, ψαγμένες, πρωτογενείς ειδήσεις) και η δημοσιογραφική έρευνα κοστίζουν και βρίσκονται εντός μιας καλά «φρουρούμενης» κοινότητας, η ελεύθερη και ανεμπόδιστη πληροφορία προσφέρεται δωρεάν και είναι χαοτική. Αλλάζει αυτό;

Η δεύτερη παράμετρος, λοιπόν, που θα καθορίσει το επόμενο βήμα έχει να κάνει µε τον τρόπο διάθεσης του περιεχομένου.

Ειδήσεις δωρεάν λοιπόν ή επί πληρωμή; Για πολλούς, η τάση των ΜΜΕ και δη των ηλεκτρονικών να µην εμπορεύονται το περιεχόμενό τους, ισοδυναμεί µε ερασιτεχνισμό, ιδεαλισμό, προχειρότητα και βήμα στο κενό, καθώς, εκτός των άλλων, επαφίεται στη γενναιοδωρία των ψηφιακών κολοσσών το πώς θα διαμοιραστεί το περιεχόμενο και, φυσικά, στη σκληρότητα και αυστηρότητα του νομοθέτη για το πώς θα εφαρμοστεί ο κανονισμός για τα πνευματικά δικαιώματα.

Για παράδειγμα, οι αλλαγές που έκανε το Facebook στο newsfeed του έκαναν περισσότερο πιθανό να βλέπει κάποιος τις αναρτήσεις των διαδικτυακών του φίλων παρά των επαγγελματιών της ενημέρωσης.

Κι αυτό είχε συγκεκριμένες επιπτώσεις σε μεγάλους ειδησεογραφικούς οργανισμούς, όπως το Buzzfeed, που αναγκάστηκε να προχωρήσει σε μεγάλες περικοπές προσωπικού.

Την ίδια ώρα, υπέρμαχοι της δωρεάν διάθεσης του περιεχομένου μιλούν για έναν πιο ανοιχτό κόσμο, κατηγορώντας τους εκδότες που επιλέγουν την εκδοχή της πληρωμής µε ιστοδιόδια (paywall), προκειμένου να προστατέψουν το περιεχόμενο αλλά και τη βιωσιμότητα των Μέσων τους.

Η αργή δημοσιογραφία ανάχωμα στην GAFAΤ

Το 2021, θα εφαρμοστεί η Οδηγία για τα πνευματικά δικαιώματα, εν µέσω αντιδράσεων. Μέσα στην πολυσέλιδη Οδηγία, συναντά κάποιος και το επίμαχο άρθρο 11 (φόρος στα links), το οποίο έχει ως στόχο να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις ώστε οι συναθροιστές ειδήσεων (aggregators) να πληρώνουν στις ηλεκτρονικές εφημερίδες (sites) για το περιεχόμενο που χρησιμοποιούν.

Πρόκειται για μια εξέλιξη η οποία έφερε σε αντιπαράθεση τα παλαιά ΜΜΕ µε τους μιντιακούς κολοσσούς της Τεχνολογίας, τα µέλη του λεγόμενου GAFAT (Google, Apple, Facebook, Amazon, Twitter), που έως τώρα διαχειρίζονται, διακινούν και αξιοποιούν µε διαφημιστικά έσοδα το περιεχόμενο των παλαιών Μέσων, αλλά και των καθαρών ψηφιακών παικτών (pure digital players).

Ταυτόχρονα, δημιούργησε φόβο για το τι θα συμβεί σε περίπτωση που το ολιγοπώλιο των συναθροιστών (aggregators) μετατραπεί σε ένα κάθετα οργανωμένο μονοπώλιο, όπου η GoogleNews θα παράγει το δικό της περιεχόμενο, το οποίο θα διαθέτει µε τα δικά της δίκτυα, αποκλείοντας τους υπόλοιπους από το παιχνίδι.

Δηλαδή, αν πρόκειται να πληρώσει εκατομμύρια δολάρια ή ευρώ, η Google θα προτιμήσει µε πολύ λιγότερα χρήματα να ενημερώνει µε ίδια μέσα το κοινό του διαδικτύου, αποκλείοντας δημοφιλή portals και πασίγνωστα sites από το δίχτυ που θα θέσει.

Η επιλογή σε σχέση µε τη δωρεάν διάθεση περιεχομένου είναι δύσκολη και σίγουρα αφορά την ίδια την αξία χρήσης του περιεχομένου. Η αναπαραγωγή ή το rewriting δελτίων Τύπου ασφαλώς και δεν δικαιολογούν αντίτιμο. Αντιθέτως, αντίτιμο δικαιολογούν η έρευνα και η παρουσίαση της πληροφορίας µε όσο το δυνατόν πληρέστερο τρόπο.

Στην Ελλάδα, προς το παρόν, μοναδικό οργανωμένο site µε paywall είναι το insidestory, το οποίο δεν προβάλλει διαφημίσεις και έχει κόστος 6 ευρώ το μήνα ή 60 ευρώ το χρόνο.

Το FREMIUM περιεχόμενο

Τα μεγαλύτερα ενημερωτικά sites, όπως οι New York Times και η Washington Post, ανακάλυψαν το «παραθυράκι» και βρήκαν τρόπο να μπλοκάρουν την πρόσβαση των αναγνωστών τους δωρεάν µέσω της Ανώνυμης Περιήγησης.

Τα καλά νέα για τους αναγνώστες -και τα άσχημα για τα συνδρομητικά sites- είναι ότι η Google είχε άλλα σχέδια, καθώς κυκλοφόρησε την έκδοση Chrome 76, υποσχόμενη να επαναφέρει τη λειτουργία Ανώνυμης Περιήγησης για τους χρήστες της.

Το Chrome 76 κλείνει -µε τη σειρά του- το «παραθυράκι» που επιτρέπει σε συνδρομητικά sites να εντοπίζουν τον χρήστη που περιηγείται ανώνυμα, ώστε να μπλοκάρουν τη δωρεάν πρόσβαση του στο περιεχόμενό τους.

Η Google έγραψε σε σχετικό blog της ότι η αναβάθμιση του Chrome στόχο έχει την εξασφάλιση ιδιωτικότητας των χρηστών της.

«Θέλουμε οι χρήστες µας να μπορούν να περιηγούνται ανώνυμα στο διαδίκτυο, αλλά εξίσου ανώνυμη να είναι και η συγκεκριμένη επιλογή τους».

Εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την προσαρμογή του επιχειρηματικού μοντέλου των παραδοσιακών ΜΜΕ στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής, αλλά είμαστε ακόμα μακριά από ένα γενικό πλαίσιο που θα εξασφαλίζει τη βιωσιμότητά τους.

Η διερεύνηση συνεχίζεται, επειδή οι περισσότεροι μάνατζερ αναζητούν ένα μοντέλο που θα στηρίζεται είτε στη διαφήμιση ή στις συνδρομές.

Δυστυχώς, δεν υπάρχει ακόμα ένα μοντέλο που να ξεχωρίζει και οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί πρέπει να χρησιμοποιούν πολλές πηγές εσόδων, όπως εμπορικές δραστηριότητες, δωρεές, χορηγίες για να επιβιώσουν.

Η ψηφιακή αγορά δεν είναι πάντα πολύ φιλική για επιχειρήσεις που στηρίζονται στις διαφημίσεις, καθώς τα 2/3 των διαφημιστικών εσόδων πηγαίνουν σε δύο εταιρείες και στις περισσότερες χώρες περίπου το 90% της διαφημιστικής πίτας κατευθύνεται σε τέσσερις ή πέντε εταιρείες.

Αυτό δυσκολεύει την επιβίωση μικρότερων εταιρειών και τα πράγματα γίνονται δύσκολα για τους ψηφιακούς ενημερωτικούς οργανισμούς και για όσους προσφέρουν δωρεάν το περιεχόμενό τους.

Για πολλούς λόγους είναι χειρότερο να είσαι αποκλειστικά ψηφιακό μέσο και να ψάχνεις έσοδα. Το χαμηλό κόστος είναι πλεονέκτημα, αλλά η ποιοτική δημοσιογραφία είναι ακριβή.

Είναι δύσκολο για τα στελέχη στα μίντια και τους δημοσιογράφους να αποδεχθούν ότι πρέπει να γίνουν πιο ευέλικτες εταιρείες, όπως ήταν για το μεγαλύτερο μέρος του 20ού αιώνα.

Το Facebook και η Google δεν είναι πραγματικά το πρόβλημα, αλλά το επιδεινώνουν.

Το βασικό είναι ότι ο αριθμός και το είδος των μέσων αυξήθηκαν δραματικά στα τέλη του 20ού αιώνα, το κοινό διασπάστηκε και η διαφήμιση έγινε λιγότερο αποτελεσματική.

Είναι προφανές ότι οι ενημερωτικοί οργανισμοί πρέπει να επικεντρωθούν στην παραγωγή «ποιοτικής δημοσιογραφίας».

Πρέπει να αφήσουν τις ειδήσεις για την ψυχαγωγία, τη μόδα, τα σπορ, όλες τις µη ειδησεογραφικές πληροφορίες σε άλλους και να επικεντρωθούν οι δημοσιογράφοι τους σε θέματα κοινωνικά, πολιτικά και πολιτισμού, που ανήκουν στον βασικό κορμό της ποιοτικής δημοσιογραφίας. Αυτό θέλουν και τα brands…

Το φαινόμενο της χελώνας

Εδώ και δύο χρόνια, ο πρώην διευθυντής Ειδήσεων του BBC, Τζέιμς Χάρντινγκ, και η έως πρόσφατα εκλεγμένη πρόεδρος της Wall Street Journal και της επενδυτικής εταιρείας Dow Jones, Κέιτι Βάνικ Σμιθ, αποφάσισαν να κάνουν την αρχή ιδρύοντας ένα ειδησεογραφικό site που θα παρακολουθεί τα τεκταινόμενα µε ρυθμούς… χελώνας. Το όνομά του, Tortoise δηλαδή χελώνα.

Έχοντας αποκτήσει μεγάλη και πολύτιμη πείρα από την προηγούμενη ενασχόλησή τους στα παραδοσιακά ΜΜΕ που έχουν κυριαρχήσει παγκοσμίως, οι δύο δημοσιογράφοι αποφάσισαν πως έχει έρθει η ώρα να χτιστεί από την αρχή ένα διαφορετικό μοντέλο ενημέρωσης:

«Αυτό που ανοίγει, που δίνει σε όλους θέση στο τραπέζι, που δημιουργεί ένα σύστημα οργανωμένης ακρόασης. Νέα που αντικατοπτρίζουν τον τρόπο που πραγματικά είμαστε και διαμορφώνουμε τον κόσμο στον οποίο θέλουμε να ζήσουμε».

Έτσι, στο site τους, φιλοξενούνται μέσα στην ημέρα μόλις 5 ρεπορτάζ/ιστορίες µε συγκριτικό πλεονέκτημα το βάθος και την έρευνα.

Στο νέο μέσο που φιλοδοξούν να στήσουν, δεν θα υπάρχουν έκτακτες ειδήσεις, αλλά ανάλυση για τους παράγοντες που δημιουργούν τις ειδήσεις. Οι πρώτες αντιδράσεις αποτελούν καλή «τροφή» για σκέψη.

Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα crowdfunding, που ανάρτησαν το πλάνο για το όραμά τους, αμέσως 2.530 άνθρωποι έχουν προσφέρει τον οβολό τους, συγκεντρώνοντας 539.035 λίρες, για να τους βοηθήσουν να ξεκινήσουν ένα μέσο µε τη στήριξη των μελλοντικών αναγνωστών τους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να γυρίσουν την πλάτη στη διαφήμιση και τους κανόνες της.

Τροφή για σκέψη για διαφημιστές – brands

Οι διαφημιστές έχουν αντιληφθεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της συνδρομητικής – αργής δημοσιογραφίας:

Η ποιοτική δημοσιογραφία

Η αφοσίωση του κοινού

Η εμπλοκή του αναγνώστη στη συντακτική διαδικασία

Το νέο βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο

Η ιδιότητα του µέλους

Η αποκλειστικότητα

Το πρωτογενές περιεχόμενο

Η αίσθηση της συμμετοχής σε κλαμπ λίγων αναγνωστών

http://boxnews.gr/pelagias-blog/72914-pws-kai-pou-xa8hke-h-egkyrh-kai-poiotikh-enhmerwsh-oeo/

πηγή: advertising.gr

Σχόλια

Αφήστε το σχόλιό σας

Please enter your comment!
Please enter your name here

Σχετικά άρθρα

Μητσοτάκης: Αυτά είναι τα νέα μέτρα – Πότε θα ισχύσουν (video)

Την υποχρεωτική χρήση μάσκας παντού ανακοίνωσε στο διάγγελμά του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι ένα από τα νέα μέτρα για την ανάσχεση της διασποράς...

Πέτσας: Παραδειγματική τιμωρία όσοι δεν υπακούν στα μέτρα (video)

Αυστηρό μήνυμα σε όλους όσους δεν τηρούν τα μέτρα κατά της διασποράς του κορονοϊού έστειλε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας κατά την ενημέρωση των...

Δίκη Χρυσής Αυγής: Ποιοι πάνε φυλακή – Ονόματα και ποινές (video)

Στη φυλακή οδηγούνται όλα τα ηγετικά στελέχη της εγκληματικής οργάνωσης, της Χρυσής Αυγής, ενώ μόνο για 12 αποφασίστηκε αναστολή της εκτέλεσης της ποινής μέχρι...

Μητσοτάκης: Με νέο διάγγελμα θα ανακοινώσει τα νέα μέτρα

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναμένεται την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου μετά την πρωινή σύσκεψη να ανακοινώσει ο ίδιος τα νέα μέτρα για την αποφυγή της...

Κρήτη: Δραματική διάσωση νεαρής οδηγού από τα ορμητικά νερά (video)

Η νεαρή γυναίκα κινδύνευσε όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε παρασύρθηκε από το νερό, την ώρα της μεγάλης κακοκαιρίας στην Κρήτη. Οι εικόνες κόβουν την ανάσα!...

Γηροκομείο: Γιατί αυτοκτόνησε ο ιδιοκτήτης του (video)

Τέλος στη ζωή του έδωσε ο 38χρονος ιδιοκτήτης από το Γηροκομείο «Νέα Θάλπη» στον Άγιο Στέφανο, στον οποίο είχαν διαγνωστεί θετικοί στον κορονοϊό δύο...

Ακολουθήστε μας

47,337ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,640ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
KISSOS BANNER 336x280 TELIKO GIF

Δημοφιλή

Γηροκομείο: Γιατί αυτοκτόνησε ο ιδιοκτήτης του (video)

Τέλος στη ζωή του έδωσε ο 38χρονος ιδιοκτήτης από το Γηροκομείο «Νέα Θάλπη» στον Άγιο Στέφανο, στον οποίο είχαν διαγνωστεί θετικοί στον κορονοϊό δύο...

Στρατιωτική θητεία: Έρχεται νωρίτερα η αύξηση λόγω Ερντογάν

Η τουρκική προκλητικότητα φέρνει αλλαγές στις Ένοπλες Δυνάμεις. Με την νέα δομή και τις εξοπλιστικές ενισχύσεις έρχεται και αλλαγή στη στρατιωτική θητεία. Η κυβέρνηση φαίνεται...

Μητσοτάκης: Αυτά είναι τα νέα μέτρα – Πότε θα ισχύσουν (video)

Την υποχρεωτική χρήση μάσκας παντού ανακοίνωσε στο διάγγελμά του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι ένα από τα νέα μέτρα για την ανάσχεση της διασποράς...

Κορονοϊός-Ελλάδα: Πάνω από 400 νέα κρούσματα – 9 θάνατοι

Στα 438 ανέρχονται τα νέα κρούσματα του κορονοϊού στην Ελλάδα, σύμφωνα με ενημέρωση του ΕΟΔΥ. Εκ των οποίων 32 κρούσματα συνδέονται με γνωστές συρροές και...

Κώστας Μπατής: Πέθανε ο γνωστός δημοσιογράφος (video)

Ο γνωστός δημοσιογράφος και πρώην καλαθοσφαιριστής Κώστας Μπατής πέθανε χθες το βράδυ, σε ηλικία 61 ετών. Θλίψη έχει σκορπίσει στο χώρο της ελληνικής δημοσιογραφίας η...

Κορονοϊός-Ελλάδα: Έσπασαν κάθε ρεκόρ τα νέα κρούσματα

Συγκλονίζουν τα νέα στοιχεία για την πορεία του κορονοϊού στη χώρα μας. Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε την Τρίτη 667 νέα κρούσματα και άλλους 8 θανάτους. Σήμερα...