Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου, 2020

Η “Ανάδυση” του Γιάννη Αδαμάκου, στην Γκαλερί CITRONNE στον Πόρο

Ανάδυση-Γιάννη-Αδαμάκου-Γκαλερί-CITRONNE-Πόρος
Ανάδυση του Γιάννη Αδαμάκου – Γκαλερί CITRONNE

Η “Ανάδυση” του Γιάννη Αδαμάκου, στην Γκαλερί CITRONNE στον Πόρο.

Είκοσι πέντε ζωγραφικά έργα, λάδια σε μεγάλο μέγεθος και μικρές ακουαρέλες, συνθέτουν την έκθεση “ Re-emergence” (Ανάδυση) του Γιάννη Αδαμάκου, η οποία εγκαινιάζεται στην Γκαλερί CITRONNE στις 15 Ιουλίου.

Η έκθεση εντάσσεται στην εφετινή θεματική της Γκαλερί CITRONNE, “Τα Όρια”. Ταυτοχρόνως, συνεχίζει την προγενέστερη εικαστική δημιουργία του καλλιτέχνη, “The Space Between Us”, η οποία είχε παρουσιαστεί στην γκαλερί το καλοκαίρι του 2011.

Στα τελευταία αυτά έργα, ο ζωγράφος εισάγει την γεωμέτρηση στην οργάνωση του ζωγραφικού χώρου.

Ο Γιάννης Αδαμάκος κινείται πάνω στο Όριο, σε μια νοητή ιδεατή μεθόριο. Στα εκτιθέμενα έργα του επιχειρεί να συνθέσει, να γεφυρώσει, αλλά και να εξαντλήσει τα όρια ανάμεσα στον αισθητό κόσμο και την υποκειμενική-υποσυνείδητη πρόσληψη της πραγματικότητας.

Ανασύρει και εξηγεί τα ίχνη της μνήμης. Περιγράφει την περιβάλλουσα φύση, με βασική αναφορά την ομιχλώδη θάλασσα, ως στοιχείο-σύνορο που παραπέμπει σε αρχέγονες μνήμες και πολυποίκιλους συσχετισμούς.

Τα όρια ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν συντίθενται μέσα στην Μνήμη. Τα όρια ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, στον θόρυβο και την σιωπή, το όνειρο και το βίωμα, την φύση και την φαντασία συγχέονται μέσα στο χρώμα.

Το μεταίχμιο, η “μεθόριος” ανάμεσα στο υπάρχον και το φαντασιακό ορίζεται από το χρώμα, ένα βαθύ μπλε με αποχρώσεις που παραπέμπουν και πάλι σε μνήμες, προσωπικές ή συλλογικές.

Η εικαστική άποψη, η ερμηνεία της ανθρώπινης πραγματικότητας, βασίζεται κατά το μεγαλύτερό της μέρος σε μια σειρά από συνειρμούς και υποκειμενικές αναφορές. Η α-λήθεια του Γιάννη Αδαμάκου μας παραπέμπει στην αρχική της έννοια, δηλαδή τον εξοστρακισμό της λήθης, τον θρίαμβο της μνήμης.

Επιμέλεια: Τατιάνα Σπινάρη – Πολλάλη, Δρ της Ιστορίας της Τέχνης

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 15 Ιουλίου ως τις 4 Σεπτεμβρίου 2017.

Κείμενα καταλόγου έκθεσης Γ. Αδαμάκου: Τατιάνα Σπινάρη–Πολλάλη και  Γρηγόρης Μανιαδάκης.

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ επικοινωνήστε με τη Γκαλερί Citronne,  τηλ. +30-6979-989684 ή στο tspinari@gmail.com

Κείμενο Καταλόγου Αδαμάκου-Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη

Γιάννης Αδαμάκος Re-emergence, Μεθόριος Μνήμη

Ο Γιάννης Αδαμάκος έρχεται πάντα από την ίδια αφετηρία και κατευθύνεται στον ίδιο προορισμό. Η “Μεθόριος Μνήμη” επιχειρεί να εξαντλήσει τα όρια ανάμεσα στον αισθητό κόσμο και την υποκειμενική-υποσυνείδητη πρόσληψη της πραγματικότητας.

Ανασύρει και εξηγεί τα ίχνη της μνήμης. Περιγράφει την περιβάλλουσα φύση, με βασικό στοιχείο την θάλασσα. όχι μόνον γιατί το υγρό στοιχείο διέπεται από μια λανθάνουσα ομοιογένεια και χαρακτηρίζεται από την απεραντοσύνη, αλλά και γιατί παραπέμπει σε αρχέγονες μνήμες και πολυποίκιλους συσχετισμούς.

Λάδια σε μεγάλο και μικτό μέγεθος όπως και μικρές ακουαρέλες συνθέτουν την εφετινή έκθεση. Τα μεγάλα έργα αποσκοπούν να επεκταθούν στον χώρο. να μην αφήσουν, δηλαδή, στον θεατή περιθώρια να αποσπάσει την προσοχή του εκτός πίνακα, εκτός έργου. Οι μικρές ακουαρέλες λειτουργούν αυτοτελώς, αλλά, ταυτοχρόνως, ως προσχέδια-μελέτες για τα μεγάλα έργα, ως υποθήκες για το μέλλον.

Στα πρόσφατα έργα του ο Γιάννης Αδαμάκος εισάγει και ένα νέο στοιχείο, την γεωμέτρηση στην οργάνωση του ζωγραφικού χώρου. Και αυτό το στοιχείο, όμως, εντάσσεται στο πλαίσιο του αφηρημένου εικαστικού ιδιώματος: όπως πάντα, ο ζωγράφος, αναζητεί κατ’αρχήν την δημιουργία μιας ατμόσφαιρας, ελεύθερα, χωρίς να περιορίζεται από ρεαλιστικές δεσμεύσεις.

Η επιλογή αυτή ιχνηλατείται διαχρονικά, σε όλες τις δημιουργίες του. Η εικαστική διαδρομή του καλλιτέχνη ξεκινά από τον εξπρεσιονισμός, δηλαδή με δημιουργίες-κραυγές και εξελικτικά καταλήγει σε μια ονειρική ακινησία, με δημιουργίες σιωπηλές. Τα εκτιθέμενα έργα κινούνται στην ιδεατή μεθόριο ανάμεσα στον υπόκωφο θόρυβο και την εκκωφαντική σιωπή.

Ο Γιάννης Αδαμάκος αυτο-ορίζεται και οροθετείται μέσα στο τοπίο –ένα τοπίο, όμως, όχι υποχρεωτικά αναγνωρίσιμο. Περνάει από το φως στο σκοτάδι και αντιστρόφως. η “μεθόριος” είναι οι σκιές. Η ίδια παλινδρόμηση λειτουργεί παραστατικά ανάμεσα στο όνειρο και το βίωμα, ανάμεσα στην φύση και την φαντασία.

Η θάλασσα, το νερό, εξασφαλίζει στον καλλιτέχνη ένα πολύτιμο μέσον, καθώς αντανακλά και, ταυτοχρόνως, διαθλά την οπτική του τοπίου. Η νύχτα, ακόμη και (υπο)φωτισμένη, εντείνει αυτή την αίσθηση, καθώς “φλουτάρει” τους όγκους, ομογενοποιεί τα ετερόκλητα στοιχεία και εξωραΐζει το περιβάλλον.

Οι άνθρωποι εικαστικά απουσιάζουν, υπάρχουν, όμως, υπαινικτικά, καθώς το τοπίο, η ατμόσφαιρα είναι το προϊόν του υποσυνείδητου και της συνειρμικής μνήμης. Το μεταίχμιο, η “μεθόριος” ανάμεσα στο υπάρχον και το φαντασιακό ορίζεται από το χρώμα, ένα βαθύ μπλε με αποχρώσεις που παραπέμπουν και πάλι σε μνήμες, προσωπικές ή συλλογικές.

Η εικαστική άποψη, η ερμηνεία της ανθρώπινης πραγματικότητας, βασίζεται κατά το μεγαλύτερό της μέρος σε μια σειρά από συνειρμούς και υποκειμενικές αναφορές. Η α-λήθεια του Γιάννη Αδαμάκου μάς παραπέμπει στην αρχική της έννοια, δηλαδή τον εξοστρακισμό της λήθης, τον θρίαμβο της μνήμης.

Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη – Δρ της Ιστορίας της Τέχνης – Διευθύντρια της Γκαλερί Citronne

twitter-logo-boxnewsgosman 01-logo-PNG-180X170Του: Δημήτρη Γκοσμάνη – dimigos7@gmail.com

Σχόλια

Αφήστε το σχόλιό σας

Please enter your comment!
Please enter your name here

Σχετικά άρθρα

Εξαφανίστηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια, βρέθηκε νεκρός στην Άνδρο

Σε μία ακτή της Άνδρου έκλεισε με τον πλέον τραγικό τρόπο η υπόθεση της εξαφάνισης του 36χρονου διανομέα φαγητού Λαέρτη Μπεγιάι, τον Απρίλιο του...

Μήνυση σε ελληνική εφημερίδα έκανα οι δικηγόροι του Ερντογάν (photo)

Μήνυση κατά ελληνικής εφημερίδας καταθέτουν, σύμφωνα με το πρακτορείο Anadolu, οι δικηγόροι του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Μήνυση κατά ελληνικής εφημερίδας κατέθεσαν όπως μεταδίδει...

Κόνι Μεταξά: Ποζάρει ολόγυμνη για τις ανάγκες του «Hair» (photo)

Η Κόνι Μεταξά έχει ανοίξει για τα καλά τα φτερά της και όπως έκανε η ίδια γνωστό μέσα από το λογαριασμό της στο Instagram...

Ο Κουμουτσάκος κοινώνησε.. και ο Μητσοτάκης έγινε έξαλλος

Ο Γιώργος Κουμουτσάκος κοινώνησε χωρίς κανένα μέτρο προστασίας, οι αντιδράσεις ήταν σφοδρότατες και σύμφωνα με δημοσίευμα του Βηματοδότη, μεταξύ των… εξοργισμένων, συγκαταλέγεται και ο...

Φωτιά στη δομή μεταναστών στη Σάμο (video)

Πυρκαγιά ξέσπασε στην δομή μεταναστών στην Σάμο προκαλώντας πανικό σε όσους διαμένουν εκεί και σημαίνοντας συναγερμό στις τοπικές αρχές. Σύμφωνα με πληροφορίες του Hlektra.gr, η...

Κορονοϊός: Μειώθηκαν τα κρούσματα – Έκρηξη των διασωληνωμένων

Με τα νέα μέτρα να ισχύουν από αύριο ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 170 νέα κρούσματα κορονοϊού και έκρηξη των διασωληνωμένων. Η επίσημη ανακοίνωση: Σήμερα ανακοινώνουμε 170...

Ακολουθήστε μας

47,374ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,630ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
KISSOS BANNER 336x280 TELIKO GIF

Δημοφιλή

Δημήτρης Καρανικόλας: Πέθανε ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ (video)

Ο Δημήτρης Καρανικόλας είχε χαράξει τη δική του πορεία στη δημοσιογραφία. Σε ηλικία 59 ετών έφυγε από τη ζωή. Ο εκλιπών γεννήθηκε στον Άλιμο, το...

Λιβύη: Ο Φαγιέζ αλ Σάρατζ ανακοίνωσε ότι παραιτείται

Ο Φαγιέζ αλ Σάρατζ ανακοίνωσε την πρόθεσή του να παραιτηθεί σε ομιλία του που μεταδόθηκε από την τηλεόραση. Ο επικεφαλής της διεθνώς αναγνωρισμένης Κυβέρνησης Εθνικής...

Φωτιά στη δομή μεταναστών στη Σάμο (video)

Πυρκαγιά ξέσπασε στην δομή μεταναστών στην Σάμο προκαλώντας πανικό σε όσους διαμένουν εκεί και σημαίνοντας συναγερμό στις τοπικές αρχές. Σύμφωνα με πληροφορίες του Hlektra.gr, η...

Μπακογιάννης – Δήμαρχος: Χωρίς μάσκα σε συναυλία της Βίσση (photo)

Την ώρα που στην Αττική καταγράφεται ιστορικό υψηλό σε κρούσματα κορονοϊού, ο δήμαρχος της Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης περνά το αντίθετο μήνυμα, εμφανιζόμενος χωρίς μάσκα. Χωρίς...

Σε δίκη με τον αντιρατσιστικό νόμο ο κτηνοτρόφος στον Έβρο

Για την αντίδραση του στην επίθεση που δήχθηκε ο κτηνοτρόφος από Τούρκους πολίτες που μπήκαν παράνομα στον Έβρο. Το πρωτόγνωρο συμβάν που συνέβη πριν τρεις...

ΕΣΗΕΑ: Στο πειθαρχικό ο Στέφανος Κασιμάτης για άθλιο σχόλιο

Στο πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ για άθλιο σχόλιο, ο Στέφανος Κασιμάτης, που έκανε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στην οποία εργάζεται. Το πειθαρχικό συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ αποφάσισε τη...