Πολιτική, δημοσιογραφία στην εποχή του μεταμοντέρνου μηδενισμού και ένας λαός «Survivor»
Πολιτική, δημοσιογραφία – «Survivor»

Πολιτική, δημοσιογραφία στην εποχή του μεταμοντέρνου μηδενισμού και ένας λαός «Survivor».

«Τα τελευταία τούτα χρόνια στον τόπο αυτό ειπώθηκαν τα χειρότερα ψέματα της Ιστορίας. Ειπώθηκαν ψέματα που ντράπηκαν και τα ίδια, μια και δεν ντρέπονταν τα στόματα που τα ‘λεγαν. Έγινε πολλή κατάχρηση στόμφου, φτηνού λυρισμού, πολλή σπατάλη άχρηστης φιλοπατρίας … ». Μενέλαος  Λουντέμης,  (Οδός Αβύσσου, Αριθμός Ο).

Το ψέμα είναι ένα εγγενές στοιχείο της ζωής στις ανθρώπινες κοινωνίες και, ως εκ τούτου, αναπόσπαστο κομμάτι και της πολιτικής ζωής.

Γιατί συνολικά οι πολιτικές ηγεσίες, δεν λένε την αλήθεια στο λαό;

Γιατί οι επαγγελματίες της πολιτικής πολιτεύονται με τις ίδιες φθαρμένες πλαστικές σημαίες του παλαιοκομματισμού, με τον ίδιο κενό ξύλινο λόγο ως κύμβαλα αλαλάζοντα σε ένα μετεμφυλιακό σκηνικό;

Από την πάλη των τάξεων στον κοινωνικό αυτοματισμό, στο εμφύλιο πολιτικό σκηνικό των κομματικών αρχηγών.

Γιατί η εποχή μας δεν παράγει ιδεολογίες, πολιτικό λόγο εθνικής αναπτέρωσης, διαυγή πολιτική σκέψη;

Γιατί ακόμη και σήμερα σε μια εποχή βαθύτατης κρίσης – τα αίτια δεν είναι μόνο οικονομικά, έχει βαθύτερα αίτια ηθικής κατρακύλας, απουσίας αλληλεγγύης, καταναλωτικής μανίας – είμαστε προσδεμένοι στο άρμα του life style;

Έχει απαξιωθεί η πολιτική, η θεσμική λειτουργία σε όλες τις εκφάνσεις της.

Έχει απαξιωθεί η δημοσιογραφία και η κοινωνία με οργή, με θυμό, με αποστροφή αντιδρά στα ΜΜΕ και στους επαγγελματίες προπαγανδιστές τους.

Υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης, οι προπαγανδιστικοί μηχανισμοί του καθεστώτος επιστρατεύουν πρόθυμους τηλεκράχτες, η δημοσιογραφία δεν είναι ανεξάρτητη, αλλά χειραγωγούμενη, εκπορνευόμενη σε χορηγούς.

Από Έθνος ηρώων, καταντήσαμε ραγιάδες στα χρόνια της μνημονιακής κρίσης, δυστυχώς «γερμανοτσολιάδες» του τηλεοπτικού καναπέ. Οι Γερμανοί ξανάρθανε και πουθενά  αντίσταση;

Το Survivor αποτελεί το κυρίαρχο τηλεοπτικό πρόγραμμα της σεζόν από πλευράς τηλεθέασης.

Κάποιοι παρομοιάζουν το τηλεοπτικό προϊόν του ΣΚΑΪ, με «ρωμαϊκή αρένα», κάνοντας λόγο για πρωτογονισμό στο γκρίζο τηλεοπτικό τοπίο, για την ταύτιση του τηλεοπτικού κοινού με το Survivor, σε αναζήτηση προτύπων και ταυτότητας, μέσω των διαγωνιζόμενων του παιχνιδιού αλλά και των δραστηριοτήτων τους.

Το τηλεοπτικό κοινό αντιδρά ψυχολογικά, μανιοκαταθλιπτικά. Για άλλους είναι μάλιστα μια ευχάριστη, «ψυχαγωγική» κι εκτονωτική αντίδραση στη τηλεοπτική πλήξη και παρακμή.

Η συναισθηματική εξάντληση, η αλληλοεξόντωση, τα πρωτόγονα ένστικτα και τα σαδομαζοχιστικά συστατικά του «σαρβαιβορ-αυτισμού», ο συλλογικός «αυτισμός» επενεργεί ως επακόλουθο της ήττας και της παράδοσης.

Το διφορούμενο του θεάματος της φθοράς και βίας ή θεάματος σε αισθητικό και υπαρξιακό επίπεδο ενέχει επίσης, το στοιχείο μιας ηδονιστικής αυτοϊκανοποίησης, και δεν θα μπορούσε παρά να ενθηκεύσει τον αναστοχασμό ενός τηλεθεατή: «Δεν μπορούσα, να φανταστώ πόσο εύκολα φτιάχνεται ένας λαός «αυτιστικών» κρετίνων, «survivor».

 viky 10Της: Βίκυς Μιχαλονάκου